header MY040719   

Perkhidmatan Bernilai Komitmen Kami

1. Cinta Kontrak

Cinta Kontrak

Pengarang  : Nurul Ain Syuhada      

Imprint  :  Cheras, Kuala Lumpur  : Karyaseni Enterprise , 2011 

Mukasurat :  596 ms 

Sinopsis:

"Oi cicak kobeng! Ayat aku tu! Yang kau sibuk-sibuk ciplak buat harta sendiri pulak apahal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" Aku semburkan ayat-ayatku dihadapan wajahnya.


Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Dengan bantuan sahabat Alongnya, Kak Yati, Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.

Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato' Eddy disebuah syarikat besar.

Takdir menemukan Airysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Airysha.

2Displaying Time Series, Spatial, And Space-Time Data With R 2nd Ed.

Diplaying Time Series

Pengarang : Oscar Perpinan Lamigueiro        

Imprint  : Boca Raton  : CRC Press , 2018

Mukasurat :  264 ms 

Sinopsis:

Code and Methods for Creating High-Quality Data Graphics

A data graphic is not only a static image, but it also tells a story about the data. It activates cognitive processes that are able to detect patterns and discover information not readily available with the raw data. This is particularly true for time series, spatial, and space-time datasets.

Focusing on the exploration of data with visual methods, Displaying Time Series, Spatial, and Space-Time Data with R presents methods and R code for producing high-quality graphics of time series, spatial, and space-time data. Practical examples using real-world datasets help you understand how to apply the methods and code.

The book illustrates how to display a dataset starting with an easy and direct approach and progressively adding improvements that involve more complexity. Each of the book’s three parts is devoted to different types of data. In each part, the chapters are grouped according to the various visualization methods or data characteristics.

Web Resource
Along with the main graphics from the text, the author’s website offers access to the datasets used in the examples as well as the full R code. This combination of freely available code and data enables you to practice with the methods and modify the code to suit your own needs. 

3. Hero Aku Tomboy

Hero Aku Tomboy

Pengarang :  Arisa Eriza   

Imprint :  Kuala Lumpur :  Kaki Novel , 2013

Mukasurat : 656 ms 

Sinopsis :

hairul Ezzairy merupakan pelajar yang menitikberatkan soal agama telah menjadi popular kerana kelebihannya yang dapat melihat sesuatu yang paranormal dan telah membantu menyelesaikan kes misteri di universitinya. Kehidupannya yang biasa-biasa saja itu telah berubah setelah bertembung dengan Faz.

Kejadian yang tidak dijangka telah membawa mereka ke alam perkahwinan tanpa rela. Faz yang terkenal dengan gangsterisme dan ego, ada rupa dan kaya memang sangat membenci statusnya yang telah berkahwin apatah lagi dengan si nerd Khairul Ezzairy. Perhubungan Khairul yang baik dengan keluarga Faz akhirnya Berjaya membuatkan Faz menerima Khairul walaupun bukan sebagai seorang suami, tetapi sebagai seorang kawan sehingga suatu insiden berlaku semasa 'bulan madu' pertama mereka.

Semenjak itu, Khairul yang sudah awal-awal lagi jatuh hati dengan Faz walaupun dengan perwatakan Faz yang tomboy itu semakin menyayangi Faz. Faz pula tetap dengan pendiriannya menepis perasaan yang tidak disedari tumbuh itu kerana kebenciannya kepada lelaki 'cinta pertama'nya dahulu. Kepulangan cinta pertamanya untuk menagih kembali kasihnya membuatkan dia semakin stres dan akhirnya mengakui dalam diam yang dia mencintai Khairul tambahan pula apabila mereka hidup sebumbung.

4Cairkan Hati Beku Dia

Cairkan Hati Beku Dia

 Pengarang : Lynn Azami   

Imprint : Kajang, Selangor :  Idea Kreatif  Publication , 2016

Mukasurat : 628 ms  

Sinopsis :

Bekunya seorang Andrea Hanna sehingga tiada siapa yang berjaya menakluki sekeping hati miliknya. Konsep dia, berkawan biar beribu, berkasih dia tidak mahu! Subhan yang tunjuk perihatin pun dia buat tak layan.

“Mama you amanahkan you pada I” – Subhan
“Helooo! Tak payah nak amanah sangat lah! Bunyi macam euwww jer.” – Hanna

Hanna langsung tak faham kenapa tiba-tiba muncul manusia bernama Muhammad Subhan yang selalu sangat mengganggu hidupnya?!

“Encik Subhan, boleh tak I nak minta tolong you?” – Hanna
“You nak minta I jangan ganggu hidup you?” – Subhan
“Tak. I nak minta tolong supaya lenyap terus dari hidup I!” – Hanna
“I’m sorry dear. But I think, it will be hard.” – Subhan

Bijaknya Subhan bermain dengan ego Andrea Hanna sehingga wanita itu terpaksa tunduk mengalah. Sampai satu tahap, Hanna sendiri yang meminta mereka disatukan dalam ikatan perkahwinan. Subhan yang sememangnya yakin dengan rasa hati sendiri, terus bersetuju.

5. Kerana Satu Janji

Kerana Satu Janji

6. A Guide To The Project Management Body Of Knowledge 6th Ed.

A Guide To Project

Pengarang  :  Project Management Institute        

Imprint        :  Pennsylvania :  Project Management Institute  , 2017

Muka surat :  758 ms 

Sinopsis :

he PMBOK® Guide–Sixth Edition – PMI’s flagship publication has been updated to reflect the latest good practices in project management. New to the Sixth Edition, each knowledge area will contain a section entitled Approaches for Agile, Iterative and Adaptive Environments, describing how these practices integrate in project settings. It will also contain more emphasis on strategic and business knowledge—including discussion of project management business documents—and information on the PMI Talent Triangle™ and the essential skills for success in today’s market.

7. Suamiku Paling Sweet 

Suamiku Paling Sweet 

Pengarang :  Anjell     

Imprint  : Bandar Tun Hussein Onn :  Penerbitan Karyaseni ,  2017

Muka surat : 402 ms.

Sinopsis :

“Mama... Nak tolong tu memanglah boleh. Tapi ada ke patut suruh Sya jadi orang gaji rumah dia? Waaa... Mama, Sya goreng telur pun boleh terbelah lima kuali, tahu tak?”- QISYA IRIS

Rela dalam paksa, Qisya terpaksa mengikut kata mamanya, menjadi orang gaji di rumah kawan mamanya. Dua bulan. Namun, sudah cukup untuk mengubah hidupnya bila dia terpaksa menjadi isteri dan mummy orang dalam usia yang cukup muda, 22 tahun. Marah. Benci. Tak boleh terima kenyataan. Cukup membayangkan perasaan Qisya sehingga hampir sahaja Izz Haikal diterajangnya pada malam perkahwinan mereka. Tapi, berbeza pula dengan penerimaan Izz. Hanya tenang dan menerima semuanya.

“Macam mana cincin ni ada kat sini?” – IZZ
“Macam mana cincin ni ada kat sini? Sebab dia tak ada dalam kotaklah.”- QISYA
“Wrong answer. Cincin ni ada kat sini sebab dia dah temui pemilik dia.”- IZZ

Cincin tersarung di jari Qisya menandakan kesudian Qisya untuk terus hidup bersama Izz. Hari demi hari berlalu, cukup untuk Izz leburkan hati Qisya. Diikutkan saja kepala isterinya yang masih remaja itu.

8. The Book Of Leadership

The Book Of Leadership

Pengarang :  Anthony Gell   

Imprint  : London :  FSC , 2014

Muka surat :  342 ms

Sinopsis :

Kesan spritual solat diterangkan secara nyata di dalam kitab suci al-Quran, hadith Nabi Muhammad S.A.W. dan pelbagai buku di seluruh dunia. Solat seumpama senaman tanpa menggunakan sebarang alat bantuan. Ia melibatkan pergerakan badan seperti berdiri, duduk, rukuk, dan sujud. Ianya juga boleh dilakukan secara berseorangan atau berkumpulan.

Amalan solat secara harian, boleh dianggap sebagai senaman fizikal sederhana semula jadi yang mempunyai senaman regangan. Senaman regangan merupakan salah satu jenis senaman yang lazimnya disyorkan dalam rawatan pemulihan. Amalan ini jika dilakukan secara terus-menerus akan memberikan kesan yang positif kepada tubuh manusia. Pergerakan solat dapat mengaktifkan otot-otot peha, betis, dan tulang belakang. Aktiviti yang mudah dilakukan ini mampu memberikan kekuatan kepada sistem otot dan tubuh badan.

9. Using The R Commander ; A Point-And-Click Interface For R

Using The R

Pengarang :  John Fox         

Imprint  :  Suite :  CRC Press , 2017

Muka surat :  219 ms 

Sinopsis :

This book provides a general introduction to the R Commander graphical user interface (GUI) to R for readers who are unfamiliar with R. It is suitable for use as a supplementary text in a basic or intermediate-level statistics course. It is not intended to replace a basic or other statistics text but rather to complement it, although it does promote sound statistical practice in the examples. The book should also be useful to individual casual or occasional users of R for whom the standard command-line interface is an obstacle.

tinyurl.com/RcmdrBook
The site includes data files used in the book and an errata list.

http://socserv.mcmaster.ca/jfox/Books/RCommander/Writing-Rcmdr-Plugins.pdf

Writing R Commander Plug-in Packages.

10. Walls, Windows And Doors : Performance, Diagnosis, Maintenance, Repair And The Avoidance Of Defects 

Walls Windows Door

Pengarang :  H. W. Harrison           

Imprint :  Herts :  Construction Research Communications ,  1998

Muka surat :  302 ms 

Sinopsis :

Nearly half of reported faults in all types of buildings concern walls, windows and doors, and despite the advice that has been available to the industry for years, many faults, such as rain penetration through windows and doors, keep occuring.

Walls, windows and doors provides practical advice on all the main vertical elements of buildings, both external and internal, including separating walls, partitions and internal doors,  its deals in outline with the achieved performance and deficiencies of these elements over a wide age range of the national building stock.