PELANGGAN
Pelanggan utama INSPEN adalah terdiri daripada Staf JPPH. Walau bagaimanapun, INSPEN turut melatih para peserta daripada agensi-agensi lain yang berkaitan dalam industri harta seperti Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri, Kerajaan Tempatan, Badan-Badan Berkanun dan Swasta.
PIAGAM PELANGGAN
- Aktiviti Latihan
- Menjalankan semua Program Latihan yang dirancang setiap tahun.
- Mengedar Program Latihan Tahunan kepada pelanggan pada atau sebelum 31 Disember setiap tahun dan akan dipercepatkan seboleh mungkin.
- Aktiviti Penyelidikan
- Menyiapkan kertas penyelidikan yang dirancang sebelum 31 Disember setiap tahun.
- Mengurus pengagihan dana NAPREC dan menyelaras pemantauan progres projek penyelidikan harta tanah yang telah diluluskan mengikut jadual.
- Menyediakan bahan untuk penerbitan bagi edaran dalaman dan jualan.
- Akademik
- Melaksanakan 3 program sijil harta tanah setiap tahun.
- Melahirkan tenaga kerja separa profesional kepada industri harta tanah setiap tahun.
AKTIVITI PENYELIDIKAN DAN INOVASI
A. Unit Penyelidikan
Bil. |
Janji Piagam |
Projek Penyelidikan 2021 |
Unit Bilangan |
Pencapaian |
1. |
Menyiapkan kertas penyelidikan yang dirancang sebelum 31 Disember setiap tahun. |
Kertas Penyelidikan |
8 |
65% |
Kertas Informatif |
2 |
65% |
B. Unit NAPREC
Bil. |
Janji Piagam |
Bil. Projek Penyelidikan Diuruskan |
Bil. Projek Siap Sehingga 31/12/2020 |
Status Perbelanjaan P10 Dana NAPREC |
1 |
Mengurus pengagihan dana NAPREC dan menyelaras pemantauan progres projek penyelidikan harta tanah yang telah diluluskan mengikut jadual. |
15 |
0 |
58% |
C. Unit Perundingan dan Inovasi
Janji Piagam | Keluaran | Unit Bilangan | Pencapaian |
Kajian Kos Binaan Bangunan | 2022 | 1 | 100% |
Journal of Valuation and Property Services | 2021 |
1 |
70% |
Kertas Penyelidikan Jabatan | 2022 |
1 |
50% |
Kertas Penyelidikan Jabatan | 2021 | 1 | 50% |
Occasional Papers Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta | 2021 |
1 |
100% |
Tarikh Kemaskini: 20 Ogos 2023
AKTIVITI PUSAT AKADEMIK