header MY040719   

Perkhidmatan Bernilai Komitmen Kami

1. Value in Marketing : Retrospective and Perspective Stance

Value in Marketing

Pengarang   : Marin A. Marinov              

Imprint          : New York :  Routledge, 2020 

Mukasurat    : 117

Sinopsis :

The concept of value has been at the heart of marketing thought and practice. Marketers strive to develop a unique value proposition to satisfy the needs of customers in order to create a differentiated offering to targeted customers, be they end consumers or business users. It is the unique value delivered by products and services that defines firm’s competitive market positioning. Recent advances in marketing theory have enhanced the interpretation of value in terms of its types, manifestations and determinants. Value in marketing is delivered to customers, stakeholders, shareholders, ecosystems and society. While the literature has been unanimously emphasizing the economic interpretation of value, measured in money terms, marketing has been at the forefront of critical thinking bringing to the fore new meanings and interpretations of value that have unlocked the psychological, emotional, social and ecological value of products and services to customers. It is the marketing thought that has extended the understanding of value-in-use and has indisputably positioned value in context. Marketing has developed the notion of value delivered by intangible assets that can create much greater value than the tangible product and/or service. Marketing has unravelled the multi-layered nature of value to the customer and thus augmented the meanings and interpretations, as well as the analytical and practical potential of this notion. Consequently, we see the need to revisit the concept of value in marketing in order to address its complexity. This book sets to provide an insight in the concept of value in marketing in its contemporary interpretation and level of development. The aim is to offer an overview of debates and developments in our understanding of value in marketing that can raise the awareness of the scholarly and business communities of its pivotal importance for businesses and consumers.

Value in Marketing presents reflections and analysis of value in marketing by consecutive generations of scholars who have made theoretical contribution to the contemporary understanding of the concept, its interpretations, dimensions and importance. The chapters address various issues including customer value development, implications, and trajectories; intra-variable and inter-variable perspectives of value; the importance of the value concept in the international marketing context; value developed in networks that is intrinsically associated with knowledge creation in the internationalization, meanings and interpretations of value in diverse contexts that help us develop further the dimensions of the concept. We trust the book will be of interest to researchers, scholars and students in the fields of marketing management and international business, and to people who wish to have a better understand what marketing really brings to consumers.

2. Leading in the Age of Innovations : Changes of Values and Approaches

Leading in the Age Innovations

Pengarang   : lenka Theodoulides               

Imprint          : New York :  Routledge, 2019 

Mukasurat    : 249

Sinopsis :

Leading in the Age of Innovations centres on the need for a more complex process-relational oriented approach to leadership. The complexity of leadership has grown significantly during the 21st century where the need to adapt to the escalating changes in our society and workplace forms one of the most important prerequisites to succeed. Leading in the Age of Innovations represents the outcomes of the lengthy scientific work that was undertaken for the past 10 years, and it is still an ongoing process. This book introduces a new concept of leadership based on the process and relational dimensions which resulted in the development of the Reflective Leadership concept.

The new model of leadership provides a unique concept on how to bring together various disciplines and explains the overlapping relations between them. Moreover, the proposed view on leadership reflects the current evolution around the globe highlighting the importance of change and innovation. In organizations, too much focus is on the end product and the technical details of how a product is made and distributed. Less attention is focused on how people interact, and how the human capacity is effectively supported by leaders who, on the other hand, are expected to support a culture of innovation. This behavioural interaction is governed by a set of predictable values and norms.

These relationships need to be understood for an organization to prosper and is thus far more important to the leadership process. Leading in the Age of Innovations seeks to establish this understanding and will be key reading to researchers, scholars and practitioners alike in the field of leadership, organizational studies and related disciplines.

3. Cyber Security Management

Cyber Security Mgt

Pengarang   : Peter Trim              

Imprint          : London :  Routledge, 2014 

Mukasurat    : 240    

Sinopsis :

Cyber Security Management: A Governance, Risk and Compliance Framework by Peter Trim and Yang-Im Lee has been written for a wide audience. Derived from research, it places security management in a holistic context and outlines how the strategic marketing approach can be used to underpin cyber security in partnership arrangements. The book is unique because it integrates material that is of a highly specialized nature, but which can be interpreted by those with a non-specialist background in the area. Indeed, those with a limited knowledge of cyber security will be able to develop a comprehensive understanding of the subject and will be guided into devising and implementing relevant policy, systems and procedures that make the organization better able to withstand the increasingly sophisticated forms of cyber attack.

The book includes a sequence-of-events model; an organizational governance framework; a business continuity management planning framework; a multi-cultural communication model; a cyber security management model and strategic management framework; an integrated governance mechanism; an integrated resilience management model; an integrated management model and system; a communication risk management strategy; and recommendations for counteracting a range of cyber threats.

Cyber Security Management: A Governance, Risk and Compliance Framework simplifies complex material and provides a multi-disciplinary perspective and an explanation and interpretation of how managers can manage cyber threats in a pro-active manner and work towards counteracting cyber threats both now and in the future.

4. Kerana Dia Anak Syurga   

Kerana Dia Anak Syurga

Pengarang   : Hamka Kereta Mayat              

Imprint          : Batu Caves : Puteh Press, 2019 

Mukasurat    : 262  

Sinopsis :

Jika bersembang dengan ibu bapa yang ada anak autisme, mereka sedang menunggu-nunggu si anak dapat memanggil mereka “ibu” buat pertama kali sebab anak autisme lambat mengenal ibu bapa sendiri. Sedihkan? Ada yang anak sudah masuk darjah satu tapi belum dapat mengenali ibu bapanya, dan ada yang hingga dewasa pun tidak mampu berkata-kata padahal mereka bukan bisu!

Semua itu ujian, dan anak saya pula, alhamdulillah, sudah dapat memanggil ibu bapanya sewaktu berumur 4 tahun, namun sekarang masih tidak mampu membuat ayat, dan selalu menjawab dengan jawapan yang salah. Komunikasi hanya satu hala dan banyak diam dari bercakap, jika bercakap kita tidak faham bahasa mereka. Tak apa pelan-pelan kayuh. Kata penulis

5. Adab Berdamping Dengan Al-Quran

Adab Berdamping Dgn AlQuran

Pengarang   : Imam An-Nawawi            

Imprint           : Batu Caves :  PTS, 2020 

Mukasurat    : 214  

Sinopsis :

Melihat hurufnya, mendengar alunan bacaannya, malah membaca isi kandungannya sudah dijanjikan ganjaran yang besar. Apatah lagi sekiranya mentadabbur dan mengamalkan segala suruhannya.

Buku Adab Berdamping dengan Al-Quran karya Imam An-Nawawi menggariskan panduan yang jelas berpandukan Al-Quran dan sunnah. Antara topik yang dibincangkan adalah:

  • Mengapa perlu membaca Al-Quran?
  • Apakah yang membuatkan ‘ulat’ Al-Quran begitu istimewa?
  • Adab dan etika pendamping Al-Quran.
  • Ayat-ayat dan surah Al-Quran yang digalakkan untuk dibaca pada waktu dan keadaan yang khusus

6. Bersedia Untuk Mati

Bersedia Untuk Mati

Pengarang   : Dr. Rozaimi Ramie         

Imprint          : Batu Caves : PTS , 2019

Muka surat   : 105   

Sinopsis :

Dalam buku ini, Dr. Rozaimi telah merangkumkan semua isu berkaitan kematian. Beliau telah membuka mata Saya bahawa kematian bukanlah sesuatu yang patut kita ambil mudah bahkan ia sesuatu yang jauh lebih besar dari kehidupan di dunia.

Setiap helaian dalam buku ini sarat dengan ilmu untuk kita semua. Beliau menjelaskan tentang hikmah kematian dirahsiakan, bagaimana kita hendak beramal, tipu daya Syaitan, taubat, menziarahi orang sakit, cara muhasabah diri, dan paling penting “Apabila Berlaku Kematian”.

Antara kisah yang menarik adalah mengenai pengurusan jenazah antara suami isteri.

Daripada Aisyah RA, dia menceritakan bahawa Rasulullah SAW pernah pulang ke(rumah)ku setelah menghantar jenazah ke Baqi’. Baginda menemuiku ketika aku sedang sakit kepala. Aku mengeluh: “Sakitnya kepala Saya.” Baginda bersabda: “Saya juga sama wahai Aisyah. Kepalaku sakit.” Kemudian baginda berkata: “Tidak jadi masalah bagimu jika kamu mati dahulu sebelum aku. Aku yang akan berdiri di hadapan jenazah kamu, aku akan mandikan kamu, aku akan kafankan kamu, aku akan solat ke atas jenazah kamu, dan aku akan menanam kamu.”

(Hadis riwayat Ahmad, no. 25380, Ibnu Majah, no. 1465. Hadis ini dinyatakan sahih oleh Syeikh Al-Albani di dalam Sahih Ibnu Majah: 1/247)

7. Commercial Property Valuation : Methods and Case Studies

Commercial Property Value

Pengarang   : Giacomo Morri              

Imprint           : West Sussex : John Wiley & Sons, 2019

Muka surat   : 215

Sinopsis :

Commercial Property Valuation provides a comprehensive examination of principles and methods of determining the accurate value of commercial assets. This invaluable resource covers all key elements of commercial property valuation, including valuation queries, real estate report structure, market analysis, capitalization and discount rates estimation, and more. This book details the economic characteristics unique to commercial property and illustrates property-specific risk factors and mitigation strategies. Drawing from years of professional and academic experience, the authors provide accurate information on multiple valuation approaches suitable for commercial real estate such as sales comparison, income capitalization and residual land value. Favouring real-world practicality over complex formulas, this book provides a powerful set of tools to assist readers in selecting and applying the best valuation approach to various situations. Actual case studies of office buildings, hotels, high street retails, and residential developments allow readers to understand and apply appropriate valuation methodologies. 

Commercial property is a major investment class that offers abundant opportunities but poses unique risks. Thorough and inclusive knowledge is essential to success in this complex and competitive sector of real estate. This book provides expert coverage of critical topics allowing readers to:

  • Identify the unique economic characteristics and potential risks of commercial real estate valuation and investment
  • Focus on methods specific to commercial real estate valuation
  • Learn how to select and apply the appropriate valuation method in a variety of scenarios
  • Access sample Excel spreadsheets and ancillary online resources including slides and useful Internet links

Commercial Property Valuation is an essential resource for investors, appraisers, consultants, accountants, and students in real estate courses. 

8. Kilo vs Kalori

Kilo vs Kalori

Pengarang   : Ahmad Fikri         

Imprint           : Kuala Terengganu :  penerbitan Kata-Pilar, 2019

Muka surat   : 198

Sinopsis :

Statistik 2014 menunjukkan 30 peratus rakyat Malaysia menghadapi masalah obesiti. Menjuarai carta untuk Asia Tenggara. Ini bermakna jika anda sedang melepak di kedai makan bersama lima orang kawan, kemungkinan satu atau dua daripadanya adalah obes!

Ia antara migrain utama sektor kesihatan selain daripada gejala merokok (apatah lagi jika obes dan merokok, kombo!). Darah tinggi, kencing manis, strok, penyakit jantung dan pelbagai rantaian penyakit datang membelenggu selain perubahan bentuk badan dan kesusahan pergerakan.

Buku ini tentang fighter dan survivor yang melawan obesiti!

9. Tebus  

Tebus

Pengarang   :  Hana Ilhami

Imprint           :   Bandar Tun Hussein Onn, 2019

Muka surat   :   594     

Sinopsis :

Akak inspektor, tolonglah pulangkan duit mak saya! Saya tak tahu macam mana nak bagi tahu dia nanti. Mesti dia akan terkejut dan marah. Kesianlah kat mak saya. Dia susah payah kerja sebab nak sara anak-anak. Duit abah tu bukannya banyak mana. Hanya cukup untuk keperluan sekolah sehingga kami tamat belajar.


Akak, tolonglah! Saya merayu kat akak. Kalau tak pulangkan semua, akak pulangkanlah separuh. Asalkan dapat cover perbelanjaan persekolahan saya dan adik-adik.

Kerana kenaifannya, duit simpanan arwah bapanya lesap, ibunya meninggal dunia akibat serangan jantung dan dia menjadi mangsa kemarahan adik lelakinya.

Enam tahun berlalu, peristiwa itu masih segar dalam ingatannya. Kini, Durrah rasa dia bertanggungjawab menyekat penipuan siber dan Skim Cepat Kaya, dia berusaha menyebarkan pengetahuan agar yang lain tidak terpedaya. Tidak mahu masyarakat diambil kesempatan seperti dirinya.

Usaha Durrah tidak mudah. Semakin Durrah menyebarkan kebenaran, semakin dia terancam. Paling menakutkan, akibat kelantangannya dalam menentang Skim Cepat Kaya, maruah dirinya hampir diragut.

Peristiwa itu tidak mematahkan semangat Durrah. Malah dia jadi lebih berani. Tetapi lubang bahaya sentiasa menganga untuk menerima kehadiran Durrah. Durrah sekali lagi diduga. Dia diculik untuk dijadikan pelacur di negara jiran.

Durrah diselamatkan oleh Leo yang Durrah sendiri tidak tahu akan kewujudannya. Bukan sekali, malah dua kali harga dirinya berjaya dipertahankan.

“Terima kasihlah, penyelamat misteri kerana telah menyelamatkan maruah aku.”

-DURRAH-

“Aku akan pastikan tiada sesiapa yang akan menyentuh anak-anak kau. Ini janji aku.”

-LEO-

Siapakah Leo sebenarnya yang jauh tapi seakan-akan dekat dengan Durrah? Berjayakan Durrah menebus kembali kesilapannya atau Durrah akan serik untuk menyebarkan kesedaran tentang penipuan siber?

10. Anak Tuan Rumah

Anak Tuan Rumah

Pengarang   : Orked V.     

Imprint           : Bandar Tun Hussein Onn : Penerbit Karyaseni, 2019

Muka surat   : 587

Sinopsis :

Perpisahannya dengan Rozlyn memberikan impak yang besar kepada Nizar sehingga menyebabkan dia dipindahkan tempat kerjanya dari HQ ke cawangan Tanjong Karang sebagai pengurus. Dia akur kerana itu silapnya. Mungkin sudah tiba masanya untuk dia move on! Namun, di sana dia bertemu pula dengan Sufi yang sering buat kepalanya pusing.

“Sakit ke, Encik Nizar?”

“Awak rasa kalau kena pukul dengan batang mop dekat kepala tu sakit ke tak?”

“Tapi tak keluar darah, kan?”

“Oh, kalau tak keluar darah tu maknanya tak sakitlah, ya?”

Sufi, anak tuan rumah yang Nizar sewa, yang juga merupakan pekerjanya sering mencuit hati Nizar. Pada Nizar, dia tidak lagi mahu jatuh cinta apabila sudah dua kali dia kecundang dalam percintaan.

“We are patner in crime now.” - Sufi

Bermula menjadi partner dalam menjalankan misi untuk menyatukan Sufi dan Haris, perhubungan Nizar dan Sufi menjadi semakin rapat. Pada Sufi, Haris merupakan cinta pertamanya sejak dari bangku sekolah lagi. Tak salah jika dia mencuba sebelum mengalah. Namun, lain pula yang dirasai oleh Nizar tatkala menerima kad jemputan perkahwinan Haris dan pasangannya yakni bukanlah Si Sufi. Dia gundah. Hatinya sering memikirkan tentang perasaan gadis itu. Dalam tak sedar, dia akui dalam hatinya ada tempat buat Sufi.

“Kalau pun saya stres dan patah hati, kenapa Encik Nizar sibuk nak risau pula?”

“Saya dah rasa pengalaman perit macam tu dua kali. Saya tak nak awak pun rasa macam tu.”

“Encik Nizar sukakan saya ke?” Dalam cerita hidup Sufi, mungkin dia dan Nizar tiada jodoh dan cerita mereka berdua habis setakat itu sahaja. Tapi hidup ini kan penuh kejutan. Masih adakah ruang dalam hati Sufi buat Nizar