header MY040719   

Perkhidmatan Bernilai Komitmen Kami

1. Bidadari salju

bidadari salju

Pengarang  :  Mia Kiff            

Imprint  :  Rawang :  SR Publications , 2012 

Mukasurat : 1265 ms 

Sinopsis:

Kayra mula berasa seram sejuk, bulu romanya meremang, dia rasa geli geleman. Tolonglah, jangan berbicara soal lelaki, cinta dan perkahwinan. Janganlah ada yang berani bertanya soal ini kerana dia tak pernah terfikir sama sekali ekoran dendam silam dan rasa rendah diri. Perjalanan hidup Kayra penuh berliku. Menempuhi zaman remaja yang amat menyedihkan. Diri di hina, keluarga di sisih oleh masyarakat. Semuanya angkara fitnah yang merobek maruah dan harga diri. “Apa kata kalau aku jadi bapak ayam untuk kau, aku jual kau dengan harga seringgit. Buat apa mahal-mahal, bukan orang lalu pun tengok kau tu. Muka buruk macam ni, agaknya bagi free pun tak ada yang nak! Macam mana? Tak payah fikirlah, nama kau dah buruk, muka kau pun buruk, kau tak buat orang tetap tuduh yang kau buat!”. Kayra hanya mampu menangis. Patutlah ramai yang memanggilnya bohsia, pelacur, perempuan balen. Dia popular dengan gelaran jijik itu. Ya Allah, sampai bila aku harus bertahan? “Hei Kayra! Kau dengar sini, kalau kau cari pasal dengan aku lagi, aku boleh buat yang lebih teruk dari ini. Sampai kau dah malu nak hidup! Lagi pun, orang macam kau ni tak layak nak hidup, menyemakkan mata aku, menyusahkan hidup orang! Ingat amaran aku, kalau tak nahas kau! Tuihhh!” Hariz meludah muka Kayra dengan penuh benci dan jijik. “Hariz bin Azman, aku tak kan lupa hari ini sampai bila-bila. Aku tak akan maafkan kau sampai aku mati! Jangan kau sesekali lupa yang muka buruk ni kau pernah ludah Hariz!!! Allah, akan membalas segala perbuatan keji kau pada aku.Kau adalah manusia yang paling aku benci!!! Lapan tahun berlalu, lelaki ini hadir semula dalam hidupnya. Jodoh cuba dijauhi, namun perancangan Tuhan tiada siapa yang tahu. Puas ditepis, puas dielak. Bekulah dirinya bagaikan bidadari salju namun ia tetap datang tanpa diduga.

 

2. Business intelligence competency centers  

business intelligence

Pengarang : Gloria J. Miller                 

Imprint  :  New Jersey :  John Wileys and Sons , 2006

Mukasurat : 198 ms 

Sinopsis:

"This book is a must-read for planning and implementing your BICC. It is a pragmatic guide that addresses a lot, if not all, of the questions you'll be asking yourself. Don't miss out on getting a head start from the people who thought this through from start to finish ...Pray your competitors don't get hold of this book!"

Staying competitive and meeting the pressure of regulatory compliance requirements demands that information sources and business and analytic intelligence be accessible to a growing number of information consumers across the corporation and beyond. So investing in an information infrastructure is well worth the effort.

 

3. High speed rail Kuala Lumpur to Singapore

high speed rail

Pengarang : Ismael Ho         

Imprint :  Kuala Lumpur :  Ho Chin Soon , 2015

Mukasurat : 253 ms 

Sinopsis :

For quite some time now have been hearing news about a High Speed Rail connection between Kuala Lumpur To Singapore.This is part of the Greater KL transformation Programme.Part of this Transformation Programme is the MRT systems currently under construction and in stages of planning.

 

4. Questions and answers on Malaysian Courts, Statutues, Cases & Contract, Tort and criminal law

 Msian court

Pengarang :  Dr. Nuraisyah Chua Abdullah           

Imprint :  Petaling Jaya :  ILBS , 2004   

Mukasurat :  628 ms  

Sinopsis :

This is a revised edition of Question & Answers on Malaysian Courts, Statutes, Cases & Contract, Tort and Criminal Law, which was first published in 2004. Almost all the Chapters therein have been revised with an inclusion of a new Chapter on "The Meaning of Law from the Perspective of Jurists". This book is aimed to cater to pre- law students and the general public in providing the basic legal knowledge on the above subjects. The book briefly explains the judicial system, statutes (Laws of Malaysia) and three other selected laws i.e. Contract, Tort and Criminal Law. The probable questions and suggested answers appearing in this edition are prepared in line with the examination prospect.

5. Mekanik Industri Teori & teknologi

Mekanik Industri

Pengarang :  Zakaria Saad           

Imprint       :  Kuala Lumpur :  Golden Books Centre , 2002 

Mukasurat :  147 ms  

Sinopsis :

Buku Mekanik Industri ini diterbitkan untuk memberi panduan kepada pelajar tentang pelbagai teori-teori dalam bidang mekanik industri khasnya dan kejuruteraan mekanikal amnya.

Dalam buku ini, dipaparkan pelbagai teori-teori yang mengikut standard yang telah ditetapkan oleh Majlis Latihan Vokasional Kebangsaan (MLVK). Di samping itu, buku ini dilengkapi dengan gambar rajah-gambar rajah yang ringkas dan huraiannya pula diterangkan dalam bahasa yang mudah difahami.

Semoga dengan terbitnya buku ini, akan dapat membantu pelajar di dalam pembelajaran di samping memperlengkapkan diri mereka dengan kemahiran dan ilmu pengetahuan yang berguna untuk masa hadapan.

6. Memahami penyuntingan naskhah

Penyuntingan Naskah

Pengarang  :  Hamedi Mohd Adnan

Imprint         : Bandar Baru Bangi  :  Medium Publications , 2007

Muka surat :  260 ms 

Sinopsis :

Buku ini memberi panduan tentang penyuntingan naskah untuk buku.  Pembaca diberikan bimbingan tentang tugas-tugas penyuntingan naskah dan panduan bagaimana menyunting naskah yang berkesan.  Dibincangkan juga bagaimana perkara yang  boleh dijadikan panduan dan pegangan kepada penyunting, naskah.  Buku ini sesuai untuk rujukan para editor, pelajar, penerbit, dan mereka yang berminat dalam penyediaan naskah untuk penerbitan.

 

7.  Perakuanan Awalan 1

Perakuanan Akaun 1

Pengarang :  Heng Seai Kie          

Imprint  : Shah Alam :  Penerbit Fajar Bakti , 2006

Muka surat : 250 ms.

Sinopsis :

Siri Teks Politeknik Fakar Bakti: Perakaunan Awalan 1 merupakan sebuah buku baharu. Topik-topik dalam buku ini ditulis berdasarkan sukatan pelajaran Politeknik-Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dan disediakan khusus untuk pelajar Politeknik yang mengikuti bidak perakaunan dan pengurusan perniagaan.

8. Sungguh Aku Gilakan Kau 

sungguh aku gilakan kau

Pengarang : IZZ Alejandra i       

Imprint  : Kuala Lumpur :  Penulisan Enterprise , 2013 

Muka surat :  623 ms

Sinopsis :

CINTA? Bagi Adrianna cinta tak membawa apa-apa makna. Sikit pun dia tak pernah ada hati nak bercinta. Hubungan dengan mana-mana lelaki tak pernah kekal lama. Bagi Adrianna, cukup hanya ada Danial sebagai kawan baiknya. Danial yang senantiasa ada setiap masa untuknya, Danial yang cool, suka mengusik, dan juga perasan kacak!

“Danial! Nasib baik awak ni...” - Adrianna
“Handsome? Terima kasih. Dah lama tahu.” - Danial
“Perasan gila… Dalam mimpi pun awak takkan dengar.” - Adrianna
“Eh? Awak selalu mimpikan saya ke, Rene? Awak mimpi apa, ek?” - Danial

KAHWIN? Huh! Dia bukannya tak laku tapi dia yang tak mahu. Demi memenuhi impian emak, dia merancang sesuatu di luar dugaan. Rancangan yang tak pernah dibuat dek orang! Tapi apa yang dirancang tak seperti yang dia mahukan. Akhirnya rancangan yang diciptanya sendiri telah membuatkan perasaannya berantakan
Akhirnya rancangannya membuahkan hasil seperti yang diinginkan. Namun, perasaan lain pula wujud menyebabkan hatinya goyah untuk meneruskan nekadnya. Peristiwa demi peristiwa yang dialami menyebabkan dia semakin kuat dengan perasaan itu.

“Janji dengan saya awak takkan jatuh cinta dengan saya?” - Adrianna
“Then awak jangan buat saya jatuh hati dengan awak. Tapi kalau awak yang jatuh hati dengan saya pulak nanti?” – Danial
Bolehkah Adrianna mempertahankan kata-kata angkuhnya untuk tidak jatuh cinta kepada Danial? Apa pula akan terjadi kepada hubungan persahabatan mereka berdua?

Sungguh! Aku Gilakan Kau akan merungkaikan kemelut kisah mereka...

9. The Birth of Malaysia 3rd ed

The Birth of Msian

 

Pengarang  :  James Wong Kim Min             

Imprint  : Malaysia : Sweet & Maxwell Asia , 2010

Muka surat :  202 ms   

Sinopsis :

"A reprint of the Report of the Commission of Enquiry, North Borneo and Sarawak, 1962 (Cobbold report), and the Report of the Inter-Governmental Committee, 1962 (I.G.C. report)"

 

10. The Leadership Mind Switch

Leadership mind

 

Pengarang : D. A. Benton                  

Imprint : New York :  mc Graw Hill ,  2017

Muka surat :  267 ms

Sinopsis :

An essential guide to developing dynamic, inspiring leadership skills

The most successful leaders of the future will be those who adapt their leadership styles to keep up with dramatic changes that are happening in the workplace now.

The Leadership Mind Switch will inspire professionals to develop their personal leadership style to accommodate the multiple mindsets, experiences, and backgrounds of their peers, direct reports and managers.  It is real-time advice within the setting of a digital-human-machine revolution.

Combining personal research with tips from successful leaders, the authors explain how to create a positive workplace, lead people with different work ethics, making an impact, and more.